пʼятниця, 3 квітня 2009 р.

Дрібний ремонт електродрелі

7 коментарів:
Міняємо шнур, чистимо колектор, змащуємо редуктор.

Заіскрив колектор? Дрель гріється і погано "тягне"? Взагалі періодично виключається?
Цілком ймовірно, що нічого страшного немає. У більшості випадків достатньо почистити колектор, замінити шнур або регулятор обертів, почистити та змастити редуктор і дрель знову робитиме. Якщо ж ні, навколо колектору і далі спалахує " опоясуючий (кільцевий) вогонь"  —  доведеться замінити якір, це ознаки короткозамкнутих витків.
Потепліло, і я, на початку сезону, приводжу інструмент у бойову готовність :)



Дрелька у мене найпростіша, китайського виробництва:



Мал.1 Дрель у розібраному вигляді

У деталі функціонування не вдаємось, це коли-небудь іншим разом.
Моя задача розібратися чому дрель почала час від часу самовільно вимикатися.
Причину я здогадуюсь, китайські товариші ставлять шнур такої якості, що попрацювавши з півгодини дреллю на морозі шнур переламується. Найчастіше біля штепселя, або там де провід заходить у ручку дрелі.
У моєму випадку навіть продзвонювати шнур не довелось  —  факт на лице:


Мал.2 Заміна шнура

  1.  Викрутили саморізи, зняли кришку
  2.  У моєму випадку місце надлому очевидне, інакше довелось би продзвонити кожен провідник.
  3.  Знімаємо електронний регулятор. Один провід підключено до регулятора, другий скручено з проводом від двигуна і заізольовано.
  4.  Від'єднуємо шнур.
  5.  Підключаємо новий, щойно куплений. Для дрелі у 500 Вт підійде м'який, у подвійній ізоляції, мідний багатожильний площею перерізу 0,75 мм2
  6.  Фіксуємо новий шнур хомутом.
Здавалося б все, шнур замінили. Але останнім часом колектор дрелі почав помітно іскрити. Це може відбуватися через забруднення колектору. Ламелі , через графіт зі щіток, або задири на поверхні, замикають між собою, як показано на мал. 3.

 
Мал.3 Забруднений колектор
  В наслідок замикання ламелей утворюються короткозамкнені витки у якірних обмотках, що і викликає підвищене іскріння.
  Іскріння може також виникати в наслідок вібрації, якщо спрацювався підшипник. Або підшипники, що утримують якір погано закріплені у корпусі дрелі.
 Наявність - відсутність люфтів легко перевірити спробувавши поворушити якір рукою .
Посилене іскріння при навантаженому двигуні також свідчить про погано притерті, або ненадійно зафіксовані щітки.

 Чистимо колектор:


Мал. 4 Чистимо колектор
Спочатку "продорожимо", приберемо бруд, графіт, задири з ізолювального проміжку між ламелями .

  • Знімаємо щітки.
  • Чистимо зазори обережно, намагаючись не пошкодити краї ламелей.
  • Ламелі неповинні ніде перекриватися чи замикати між собою!
  • На дні зазору має бути діелектрик  ( текстолітові вкладиші або карболіт з якого зроблено корпус колектора) .
  • Краї ламелей не повинні "підрізатися" або скошуватися.
  • Після того, як усі зазори вичищені, шкуркою "нульовкою" ( з найдрібнішим абразивом) зачищаємо поверхню колектора. Це зручно робити провертаючи колектор рукою. На колекторі не повинно утворюватись подряпин, лише м'яка матова поверхня.
  • Щітки також треба оглянути. Вони повинні мати гладку блискучу робочу поверхню, без подряпин.
  • Щітка має щільно прилягати до колектора всією робочою поверхнею.
  • Після того як колектор відшліфовуємо шкуркою, вставляємо щітки, знову провертаємо колектор. Щітки повинні линути по поверхні ламелей не залишаючи слідів графіту у зазорах.
Тепер оглянемо редуктор


Мал.5 Редуктор
  1. Барабан вентилятора, створює потік повітря для охолодження двигуна.
  2. Привід перфоратора.
  3. Велика шестерня редуктора.
  4. Мала шестерня редуктора.
  5. Механічний вмикач приводу перфоратора.
  6. Зворотна пружина перфоратора.
Тут все просто. Вичищаємо cтарий засохлий салідол і змащуємо всі коліщатка новим. Я змастив свинячим жиром. :) (між іншим, дуже непоганий мастильний матеріал)



Мал.6 Збираємо дрель



Мал.7 Перевіряємо



Мал.8 Готово
Попутно я замінив євроштепсель на звичайний, так мені зручніше, бо більшість розеток які мені трапляються  —  звичайні.




7 коментарів:

Яна :

нічого в цьому не петраю, але дійсно цікаво подивитися як дрель виглядає в розібраному вигляді :)

ivanko :

Ні чого "воєнного". Навіть не певен що цей допис стане комусь у нагоді. Перебирав інструмент, подумалось "може ще кому буде цікаво". Наступний допис мабуть буде про електролобзік.

sausagedog :

Полезная статья, спасибо. На днях тоже вилки менял на дрели и на электрорубанке, оба "интерскол", еще свежие,в прошлом году купленные.
Шнур на дрели переломился и у штепселя, и рукояти, правда сам шнур оставил, до зимы доживет.

ivanko :

Рад что статья пригодилась.
Тема все ж таки не надто затребувана у інтернеті :)

Юра :

Жиром? :) Оригінально, але він напевне не є стійкий до випаровування під час нагрівання.

ivanko :

Взагалі-то досить стійкий, тим більше, що редуктор дрелі настільки сильно не гріється :). Нарізаючи різбу у деталях з нержавіючої сталі застосування жиру обов'язкове :), бо звичайний салідол швидко витікає і погано змащує. Ветерани розповідали як у сиві часи гранбукси змащували закладеними у них шматками сала, наскільки це правда не знаю.
Якщо у мене і є питання то це - що станеться з тим жиром з часом? Подивлюсь.

Анонім :

Дякую за інформацію

Дописати коментар

Можна використовувати теги:
<i>курсив</i> <b>жирний</b>
<a href="http:// «адреса посилання» "> «текст» </a>

ще? :