Міняємо шнур, чистимо колектор, змащуємо редуктор.
Заіскрив колектор? Дрель гріється і погано "тягне"? Взагалі періодично виключається?
Цілком ймовірно, що нічого страшного немає. У більшості випадків достатньо почистити колектор, замінити шнур або регулятор обертів, почистити та змастити редуктор і дрель знову робитиме. Якщо ж ні, навколо колектору і далі спалахує
Потепліло, і я, на початку сезону, приводжу інструмент у бойову
Дрелька у мене найпростіша, китайського виробництва:
У деталі функціонування не вдаємось, це
Моя задача розібратися чому дрель почала час від часу самовільно вимикатися.
Причину я здогадуюсь, китайські товариші ставлять шнур такої якості, що попрацювавши з півгодини дреллю на морозі шнур переламується. Найчастіше біля штепселя, або там де провід заходить у ручку дрелі.
У моєму випадку навіть продзвонювати шнур не довелось — факт на лице:
- Викрутили саморізи, зняли кришку
- У моєму випадку місце надлому очевидне, інакше довелось би продзвонити кожен провідник.
- Знімаємо електронний регулятор. Один провід підключено до регулятора, другий скручено з проводом від двигуна і заізольовано.
- Від'єднуємо шнур.
- Підключаємо новий, щойно куплений. Для дрелі
у 500 Вт підійде м'який, у подвійній ізоляції, мідний багатожильний площеюперерізу 0,75 мм2 - Фіксуємо новий шнур хомутом.
В наслідок замикання ламелей утворюються короткозамкнені витки у якірних обмотках, що і викликає підвищене іскріння.
Іскріння може також виникати в наслідок вібрації, якщо спрацювався підшипник. Або підшипники, що утримують якір погано закріплені у корпусі дрелі.
Наявність - відсутність люфтів легко перевірити спробувавши поворушити якір рукою .
Посилене іскріння при навантаженому двигуні також свідчить про погано притерті, або ненадійно зафіксовані щітки.
Чистимо колектор:
Спочатку "продорожимо", приберемо бруд, графіт, задири з ізолювального проміжку між ламелями .
- Знімаємо щітки.
- Чистимо зазори обережно, намагаючись не пошкодити краї ламелей.
- Ламелі неповинні ніде перекриватися чи замикати між собою!
- На дні зазору має бути діелектрик
( текстолітові вкладиші або карболіт з якого зроблено корпусколектора) .
- Краї ламелей не повинні "підрізатися" або скошуватися.
- Після того, як усі зазори вичищені, шкуркою "нульовкою"
( з найдрібнішим абразивом) зачищаємо поверхню колектора. Це зручно робити провертаючи колектор рукою. На колекторі не повинно утворюватись подряпин, лише м'яка матова поверхня.
- Щітки також треба оглянути. Вони повинні мати гладку блискучу робочу поверхню, без подряпин.
- Щітка має щільно прилягати до колектора всією робочою поверхнею.
- Після того як колектор відшліфовуємо шкуркою, вставляємо щітки, знову провертаємо колектор. Щітки повинні линути по поверхні ламелей не залишаючи слідів графіту у зазорах.
- Барабан вентилятора, створює потік повітря для охолодження двигуна.
- Привід перфоратора.
- Велика шестерня редуктора.
- Мала шестерня редуктора.
- Механічний вмикач приводу перфоратора.
- Зворотна пружина перфоратора.
Попутно я замінив євроштепсель на звичайний, так мені зручніше, бо більшість розеток які мені трапляються — звичайні.
7 коментарів:
нічого в цьому не петраю, але дійсно цікаво подивитися як дрель виглядає в розібраному вигляді :)
Ні чого "воєнного". Навіть не певен що цей допис стане комусь у нагоді. Перебирав інструмент, подумалось "може ще кому буде цікаво". Наступний допис мабуть буде про електролобзік.
Полезная статья, спасибо. На днях тоже вилки менял на дрели и на электрорубанке, оба "интерскол", еще свежие,в прошлом году купленные.
Шнур на дрели переломился и у штепселя, и рукояти, правда сам шнур оставил, до зимы доживет.
Рад что статья пригодилась.
Тема все ж таки не надто затребувана у інтернеті :)
Жиром? :) Оригінально, але він напевне не є стійкий до випаровування під час нагрівання.
Взагалі-то досить стійкий, тим більше, що редуктор дрелі настільки сильно не гріється :). Нарізаючи різбу у деталях з нержавіючої сталі застосування жиру обов'язкове :), бо звичайний салідол швидко витікає і погано змащує. Ветерани розповідали як у сиві часи гранбукси змащували закладеними у них шматками сала, наскільки це правда не знаю.
Якщо у мене і є питання то це - що станеться з тим жиром з часом? Подивлюсь.
Дякую за інформацію
Дописати коментар
Можна використовувати теги:
<i>курсив</i> <b>жирний</b>
<a href="http:// «адреса посилання» "> «текст» </a>